frontline communications


Home

Diensten
> Frontline check
Huisstijl
> Marketingcommunicatie
> E-business
> Vendor management
> Productie & traffic

Over Frontline

Over Frontline Communications

De persoon achter Frontline Communications is Jeanne Haket (46). Zij heeft ruim 15 jaar ervaring in het communicatievak. Zij is afgestudeerd aan de Hogeschool Rotterdam in het vak 'Communicatie en designmanagement’ en heeft een brede kennis op het gebied van Marketing Communicatie en PR. Daarnaast is zij gediplomeerd tekstschrijver, eveneens in bezit van het vakdiploma NGPR en heeft een aanvullende studie e-business afgerond. Voor diverse projecten werkt zij samen met een team van specialisten die afhankelijk van de omvang en aard van de opdracht worden ingeschakeld.

Gerealiseerde opdrachten door Jeanne Haket (zowel op projectbasis als in dienstverband)

De Hogeschool voor de kunsten in Utrecht (HKU) was toe aan een nieuwe positionering en een nieuwe huisstijl. In 2012 verzorgde Jeanne Haket de bureaupitch en hielp HKU om een designbureau te contracteren. De huisstijl werd in 2013 gefaseerd met haar ondersteuning uitgerold en digitaal vastgelegd in een brandportal.

In 2011 heeft zij voor gemeente Noordwijkerhout een nieuwe positionering vastgesteld, op basis van het nieuwe coalitie-akkoord van deze gemeente. De positionering is doorvertaald in richtlijnen voor design, communicatie en gedrag.

De website van het Nederlands Normalisatie Instituut (NEN) werd door Jeanne Haket gerestyled en informatie over meer dan 60.000 normen werd geanalyseerd en geredigeerd.

Voor het Amsterdams Medisch Centrum ontwikkelde zij in mei 2009 een communicatieplan om het kwaliteitsbesef ten aanzien van patiŽntenzorg onder het medisch personeel te vergroten. In 2010 is dit plan in samenwerking met Frontline Communications uitgevoerd.

In het eerste kwartaal van 2009 werd in Rotterdam de OV-chipkaart ingevoerd. Jeanne Haket begeleidde de uitvoering van de campagne en ontwikkelde diverse communicatiedragers.

Voor ING vertaalde zij in 2007/2008 de missie ‘one global brand’ in een wereldwijd digitaal platform. Om internationaal een duidelijker uniform gezicht te krijgen, lanceerde zij de zogenaamde ‘brandportal’. Deze portal stelde alle ING-collega’s en reclamebureaus in staat om huisstijlelementen te kunnen downloaden en concrete designs te kunnen uitwisselen. Zij ontwikkelde en redigeerde e-newsletters om merkgerelateerde informatie met collega’s en bureaus te delen.

De Postbank wilde in het jaar 2004 ‘meer blauw op straat’ en verjongde haar uitstraling met een hele lichtblauwe look. Jeanne Haket was verantwoordelijk voor de aansturing van de designbureaus en de implementatie van de nieuwe look in alle communicatiedragers. De retail-formule werd onder de loep genomen en de nieuwe Postbankwinkel werd een feit.

In 2002 was zij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een Direct Marketing concept voor de bank, dat werd voorafgegaan door uitvoerig marktonderzoek en concurrentie-analyse.

In het jaar 2000 heeft de Postbank haar liggende leeuw veranderd in een leeuwenkop. Jeanne Haket was betrokken bij de aanscherping van de positionering en begeleidde het designproces en de implementatie van deze nieuwe huisstijl. Bovendien ontwikkelde en redigeerde zij richtlijnen over het merk, zowel op gebied van designtoepassingen als op gebied van taalgebruik en schrijfstijl.

In de periode 1998-2002 maakte zij onderdeel uit van de projectgroep ‘muzieksponsoring’ van de Postbank en coŲrdineerde sponsoractiviteiten rondom Pinkpop en de concerten van onder andere de Rolling Stones, Backstreet Boys en Eros Ramazzotti.

Voor Bloemenbureau Holland ontwikkelde zij van 1991-1996 diverse internationale reclamecampagnes en adviseerde over media-invulling. Zij stuurde vormgevers aan en produceerde diverse brochures en uitgaven. Met de verkregen retailkennis in deze branche, ontwikkelde ze diverse POS-materialen voor bloemenwinkels en bood ondersteuning aan de mystery-shopper.

pasfoto jeanne


HKU

 NEN

amc
ret
inglogo

postbank
bloemenbureau holland
frontline contact
        Frontline Communications - Lupine 2 - 2211 MJ Noordwijkerhout - T: 06 57 77 8097 - E: jeanne@frontlinecommunications.nl